Lilla Speedos Mamma- föreläsare-inspiration

Lågaffektivt bemötande… se dessa två pedagoger❤️

Det handlar mycket om uppfostran, om lågaffektivt bemötande nu.

Jag har länge hävdat att när min son hade på sig mössa och luva så var det för hans trygghet….
Ett sätt att skärma vissa situationer och intryck.
För den äldre generationen kan det bli jobbigt. Man har väl för guds skull ingen luva på sig när man tex räknar matte😬. Eller när man är inomhus…??

Jo, ibland kan det vara det som krävs för att bibehålla fokus.
Att inte brusa upp i situationer utan att jag som vuxen får sänka min prestige.

Det handlar INTE om att inte ha regler och konsekvenser. Det handlar om att känna att man lyckas som barn❤️.

Det är VI vuxna som måste våga släppa på prestigen… det är vi som måste få våra barn att lyckas… att anpassa till det bästa.

Se länken…  Se länk om lågaffektivt bemötande

Jag älskar dessa pedagogers sätt att tänka på. Ur barnens perspektiv. För i sanningens namn så får våra duracceller så mycket mer skäll och tillrättavisningar än andra barn. Att känna sig misslyckad skulle man göra i rätt tidig ålder.

 

Trevlig helg❤️

 

Lämna en kommentar